Γκορτσολόγου 4, Τ.Κ. 231 00, Σπάρτη

Δράσεις

Στα χνάρια των αγωνιστών του ’21: Η ΣΤ΄ τάξη στην ιστορική Τρίπολη

Την Παρασκευή 24 Απριλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Τρίπολη, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη – Μυστρά, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και των δραστηριοτήτων της Γλώσσας. 

Πρώτος σταθμός της επίσκεψης ήταν το Πολεμικό Μουσείο Τρίπολης, όπου οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στις αίθουσες με τα ιστορικά κειμήλια, τα όπλα, τις στολές, τις σημαίες και τα τεκμήρια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και τους αγώνες του ελληνικού έθνους. Μέσα από την ξενάγηση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικές πτυχές της νεότερης ελληνικής ιστορίας και να συνδέσουν τα ιστορικά γεγονότα που διδάσκονται στο σχολείο με αυθεντικά εκθέματα και ιστορικές μαρτυρίες.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο κέντρο της Τρίπολης, επισκέφθηκαν την Πλατεία Άρεως, το Μαλλιαροπούλειο Θέατρο, το Δικαστικό Μέγαρο και τις προτομές ηρώων της Επανάστασης, ερχόμενοι σε επαφή με πρόσωπα και τόπους που συνδέονται άμεσα με τον Αγώνα του 1821.

Ανάμεσα στους διδακτικούς στόχους της επίσκεψης ήταν η εμβάθυνση στη διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης, η καλλιέργεια ιστορικής σκέψης και ιστορικής συνείδησης, η σύνδεση των μαθητών/τριών με την εθνική μνήμη και η ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και κριτικής επεξεργασίας ιστορικών πηγών. Παράλληλα, επιδιώχθηκε η βιωματική προσέγγιση της ιστορικής γνώσης, ώστε οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν την Ιστορία ως ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής και εθνικής μας ταυτότητας.

Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε στους υπεύθυνους του Πολεμικού Μουσείου Τρίπολης για την εξαιρετική ξενάγηση και τη θερμή φιλοξενία που προσέφεραν στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.