Γκορτσολόγου 4, Τ.Κ. 231 00, Σπάρτη

Δράσεις

Ο Αγιασμός και η έναρξη του σχολικού έτους 2022-23

Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 ξεκίνησε η σχολική χρονιά 2022-23 με την τέλεση της ακολουθίας του Αγιασμού. Μετά από τρία σχολικά έτη αυστηρών πρωτοκόλλων για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού SARS-CoV-2, επανήλθε η κανονικότητα με την επιστροφή των παραδόσεων και των συνηθειών των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με την προσέλευση των μαθητών/τριών και την υποδοχή τους από το εκπαιδευτικό προσωπικό. Στις 08:30 π.μ. ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Σπάρτης π. Κωνσταντίνος Ορφανάκος τέλεσε την ακολουθία του Αγιασμού και μετέφερε τις ευχές του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μονεμβασίας & Σπάρτης κ.κ. Ευσταθίου. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες του σχολείου παρακολούθησαν τον Αγιασμό με σεβασμό και κατάνυξη, ενώ στον χώρο βρέθηκαν και γονείς των μαθητών/τριών της Α' τάξης που συνόδευσαν τα παιδιά τους στο νέο τους σχολείο.

Εκδρομή της Ε' τάξης στο Κάστρο της Μονεμβάσιας

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των μαθημάτων Ιστορίας, Θρησκευτικών και Εικαστικών διοργανώθηκε την Τετάρτη 11 Μαΐου 2022 εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστροπολιτεία της Μονεμβάσιας από την Ε’ τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης.

Επτά και μισή το πρωί πραγματοποιήθηκε η επιβίβαση μαθητών/τριών και τεσσάρων εκπαιδευτικών στο λεωφορείο με προορισμό τη Μονεμβάσια. Η πρώτη στάση έγινε στο χωριό της Συκέας, στον ναό του Αγίου Νεκταρίου, όπου δόθηκε η ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να μάθουν στοιχεία για τον βίο του Αγίου και να προσκυνήσουν τα ιερά λείψανά του.

Μετά από ελάχιστη ώρα βρέθηκαν με χαρά στην μπροστινή είσοδο του κάστρου, όπου και ξεκίνησε η ξενάγηση. Σκοπός της εκδρομής ήταν το ταξίδι στο παρελθόν και η ανακάλυψη και εξερεύνηση κάθε γωνιάς της βυζαντινής πόλης αποτυπώνοντας και κατανοώντας την οργάνωση και τη λειτουργία της «κρυμμένης» πόλης.

Πασχαλινό Παζάρι στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης

Την Κυριακή των Βαΐων 17 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε πασχαλινό παζάρι στο προαύλιο του σχολείου μας, που διοργάνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης.

Από τον Μάρτιο επικρατούσε στο σχολείο πασχαλινό κλίμα, καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες των μεγαλύτερων τάξεων δημιουργούσαν καλλιτεχνήματα και τεχνουργήματα με τον συντονισμό των εκπαιδευτικών του σχολείου. Πασχαλινές λαμπάδες, μαγνητάκια με μορφές πασχαλίτσας, μελισσούλας και πεταλούδας, γύψινα διακοσμητικά λαγουδάκια, γλαστράκια - κουνελάκια, πασχαλινά στεφάνια, σταυροί από κανέλα και πολλά ακόμα διακοσμητικά εκτέθηκαν όμορφα και καλόγουστα με σκοπό την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

Στον διάβα των μεταναστευτικών πουλιών η Ε’ τάξη

Με αφορμή τα κείμενα στην πρώτη Ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας, η Πέμπτη τάξη οργάνωσε διδακτική επίσκεψη στην προστατευόμενη περιοχή του υγροτόπου Μουστού, στο παράλιο Άστρος Κυνουρίας. Πρόκειται για τον σημαντικότερο και τον μόνο αξιόλογου μεγέθους υγρότοπο στην ανατολική Πελοπόννησο, που φιλοξενεί πολλά σπάνια, απειλούμενα και προστατευόμενα είδη παρυδάτιων και υδρόβιων πουλιών ενώ είναι ο πρώτος που συναντούν προς τον βορρά τα μεταναστευτικά πουλιά που ακολουθούν τις ανατολικές ακτές της Ελλάδας.

Το 3ο Δ.Σ. Σπάρτης στις εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου

Την Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο του ΟΧΙ σε κάθε τμήμα της σχολικής μας μονάδας. Ακολούθως, ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες του σχολείου, μαζί με τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς, παρευρέθηκαν στο Κενοτάφιο του Λεωνίδα, όπου κατέθεσαν στεφάνι για να τιμήσουν τους ήρωες του '40.

Την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021 αντιπροσωπεία μαθητών/τριών παρευρέθηκε στη Δοξολογία που τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας. Στη συνέχεια μετέβησαν στο Κενοτάφιο του Λεωνίδα, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση και ακολούθησε απόδοση τιμών από τους επισήμους.

Μάθημα στη φύση για την Ε' τάξη

Την ευκαιρία να ξεφύγουν από τις σχολικές αίθουσες και να κάνουν ένα μάθημα βιοποικιλότητας, με έμφαση στη σπουδαιότητα της ποικιλίας των καλλιεργειών είχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες και των δύο τμημάτων της Ε' τάξης την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, με την επίσκεψη τους στο «Κτήμα Γκολέμη» στην Τραπεζοντή.

Σύσσωμη η οικογένεια Γκολέμη υποδέχτηκε τα παιδιά και τα ξενάγησε στους χώρους του αγροκτήματος, παρουσιάζοντας τα καλλιεργούμενα είδη και τη σημασία τους για την τοπική οικονομία. Παράλληλα τα παιδιά γνώρισαν την εξέλιξη των μεθόδων καλλιέργειας τα τελευταία χρόνια και τη διαφορά ανάμεσα στη συμβατική και τη βιολογική γεωργία. Τέλος είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το φωτοβολταϊκό πάρκο, ισχύος 100ΚW, που λειτουργεί στους χώρους τους αγροκτήματος, το οποίο είναι κατασκευασμένο με σύστημα ιχνηλάτησης ήλιου και ετήσιας παραγωγής 200.000 Κw/h.

Ο Αγιασμός και η έναρξη του σχολικού έτους 2021-22

Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021 ξεκίνησε η σχολική χρονιά 2021-22 με την τέλεση της ακολουθίας του Αγιασμού. Μιας ακόμα ιδιαίτερης χρονιάς, καθώς τα μέτρα που λαμβάνονται για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού SARS-CoV-2 έχουν αλλάξει ριζικά τις παραδόσεις και τις συνήθειες όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με την προσέλευση των μαθητών/τριών και την υποδοχή τους από το εκπαιδευτικό προσωπικό. Στις 08:30 π.μ. ο εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Σπάρτης π. Κωνσταντίνος Ορφανάκος τέλεσε την ακολουθία του Αγιασμού και μετέφερε τις ευχές του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μονεμβασίας & Σπάρτης κ.κ. Ευσταθίου. Τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου εκπροσώπησαν και παρευρέθηκαν στον Αγιασμό οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε το διαφορετικό

Οι μαθητές/τριες του τμήματος Β2, στο πλαίσιο του project «Διαφορετικότητα» δραστηριοποιήθηκαν δημιουργώντας με κλειστά μάτια αντικείμενα από αλουμινόχαρτο, προσεγγίζοντας με ευαισθησία τις χαρισματικές ικανότητες ενός ανθρώπου χωρίς όραση. Η συγκεκριμένη προσέγγιση στη διαφορετικότητα έγινε με σκοπό να συνειδητοποιήσουν οι μικροί/ές μαθητές/τριες πως η διαφορετικότητα μπορεί, όντως, να είναι χαρισματική. Στη συνέχεια οι μικροί/ές μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο προαύλιο του σχολείου υποδυόμενοι/ες τους/τις τυφλούς/ές καθοδηγούμενοι/ες από τους/τις συμμαθητές/τριές τους, ώστε να πειραματιστούν και να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα άτομα χωρίς όραση στην καθημερινότητά τους. Στο τέλος της δραστηριότητας τα παιδιά αντάλλαξαν απόψεις συζητώντας την εμπειρία τους.

Rapid tests σε εκπαιδευτικούς του σχολείου μας

Κλιμάκιο του Ε.Ο.Δ.Υ. επισκέφτηκε την Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021 στις 9:30 π.μ. το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης για να πραγματοποιήσει τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου Covid (rapid tests) στους/στις εκπαιδευτικούς και στο βοηθητικό προσωπικό της σχολικής μας μονάδας. Πρόκειται για μια ουσιαστική δράση πρόληψης σε μια προσπάθεια ενίσχυσης και ενδυνάμωσης της ασπίδας κοινωνικής και υγειονομικής προστασίας των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των εργαζομένων στο σχολείο μας. Όλα τα τεστ που πραγματοποιήθηκαν στο διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό βρέθηκαν αρνητικά.